כפי שציינו בטיפ הקודם, הצבת יעדים SMART היא כלי יעיל להצלחה⏬
https://www.fcpa.co.il/smart3
אך לא כל יעד הוא טוב.
בנוסף להיותו ספציפי, מדיד, ובר השגה , חשוב שהיעד יהיה רלוונטי.
מה זה אומר רלוונטי?
- היעד צריך להיות תואם את המטרות העסקיות והאישיות שלכם.
- הוא צריך להיות מציאותי ובר השגה בהתחשב במשאבים ובזמן העומדים לרשותכם.
- הוא צריך להיות בעל ערך ולתרום להשגת מטרת העל שלכם.
- ושווה את המאמץ וההשקעה ביחס לתוצאה הרצויה.
דוגמאות:
- נניח שאתם רוצים להרחיב את העסק שלכם.
- הצבת יעד ללמוד קורס דיגיטלי בתחום אחר עשויה להיות לא רלוונטית אם היא תגזול זמן ופניות מהעסק.
- עדיף להתמקד ביעדים שתורמים ישירות להרחבת העסק, כמו פיתוח מוצר חדש, גיוס לקוחות חדשים או שיפור שביעות רצון הלקוחות.
- דוגמה נוספת: אם אתם מתמודדים עם אתגר משפחתי משמעותי, ייתכן שזה לא הזמן המתאים לביצוע שינוי דרמטי בעסק.
- עדיף להציב יעדים קטנים יותר וקלים יותר להשגה בתקופה זו, תוך שמירה על המיקוד במטרה העיקרית.
הצבת יעדים רלוונטיים תעזור לכם:
- להישאר במסלול הנכון ולהימנע מהיסחפות.
- להשתמש במשאבים שלכם בצורה יעילה.
- להגדיל את הסיכויים להצלחה.
טיפים נוספים:
- ערכו רשימה של כל המטרות והיעדים שלכם, הן עסקיים והן אישיים.
- בחנו את כל יעד וודאו שהוא תואם את מטרות העל שלכם.
- השתמשו בשיטת SMART כדי להפוך את היעדים שלכם למדידים ובר השגה.
- היו מוכנים להתאים את היעדים שלכם בהתאם לשינויים בנסיבות.
חכו בסבלנות, בטיפ הבא נדון כיצד להגדיר יעדים מדידים.
הכותבת:
יפעה פויכטונגר רו"ח
מומחית בהגדלת הנטו בעסק